Thursday, September 25, 2008

HEART - Berebut Pacar (My Romantic Film)

HEART : Berebut Pacar
16-Sep-2008, 9:00:00 PM
Genre : Romantic
Language : Bahasa Indonesia
Cast : Irshadi Bagas, Yuki Kato, Ranti Maria, Ari Sihasale, Unique Pricilla, Kevin Julio, Ponco Bowono, Anggur Aulia

Sinopsis :
Sekolah Farel mengadakan acara perkemahan berserta beberapa pertandingan. Hingga saat pertandingan terakhir, regu Farel, Rachel dan Didit kalah melawan Bobby cs. Disebabkan oleh Farel. Rachel sangat kesal karena Farel lebih mementingkan berbicara dengan Luna daripada regu mereka (pada saat itu, Luna dan Adam juga mengadakan perkemahan berhampiran perkemahan sekolah Farel). Kekesalan Rachel berlanjut ke sekolah hingga Farel sering diabaikan oleh Rachel. Hal ini dimanfaatkan oleh Didit untuk melakukan mendekati Rachel. Didit selalu mengikuti kemana Rachel pargi bahkan Didit belajar bersama dengan Rachel di rumah Rachel. Dalam hatinya Didit mulai suka namun sebenarnya Rachel hanya mengunakan Didit untuk menyakiti hati Farel. Farel pun merasa cemburu dengan Didit dan kesal Rachel lebih memilih pulang bersama Didit dari pada dengannya. Padahal Farel tidak menyadari bahawa selama ini ia juga sering membuat Rachel kesal dan cemburu saat ia bertemu dengan Luna. Farel berusaha berulangkali untuk meminta maaf kepada Rachel. Namun Rachel yang sudah seringkali dibohongi Farel, sulit menerima maaf sahabatnya itu. Hingga akhirnya Farel menebus semua kesalahannya pada Rachel dengan menjadi topeng monyet. Pada hari itu, Farel benar-benar dipermalukan di depan orang ramai. Akhirnya pada suatu hari, Farel, Rachel, Luna dan Didit berkumpul di lapangan basket di rumah pohon. Mereka berempat saling meminta maaf dan menyadari bahwa bersahabat jauh lebih baik dari berpacaran.
Sumber : Astro.com Channel Kirana

Kali ini aku bukan sahaja lenguh tersengeh dan ketawa hingga ke hujung drama, malah ada sesetengah babak yang membuatkan aku tersentuh... antaranya adalah babak Rachel menangis memohon maaf pada ibunya yang jatuh sakit setelah semalaman menjahit gaun baru menggantikan gaun merah yang pada mulanya dijahit istimewa untuk Rachel tetapi diserahkan kepada Luna. Dialognya mudah... "Rachel enggak perlukan gaun baru.. Rachel hanya pingginkan ibu sembuh.." namun kesannya aduh!!!... terus je aku teringatkan emak yang tika ini jua sibuk dengan kerja-kerja jahitannya.. risau... :(

Setelah menonton 3 episode HEART The Series nie (aku miss episode pertama HEART : Beda lho Teman ama Pacar), aku cukup mengagumi bakat lakonan Yuki Kato yang memegang watak Rachel. Dia sememangnya cukup berbakat. Melihatkan dari mimik muka dan pengucapannya melakonkan watak Rachel amat terkesan padaku. Watak Rachellah yang sentiasa membuatkan aku sentiasa tertunggu-tunggu episode berikutnya dan tidak jemu-jemu menonton ulangannya pada petang Ahad.

Yuki Anggraini Kato atau lebih dikenali dengan panggilan Yuki Kato memegang watak Rachel. Comelkan? :D

Ikuti episode minggu depan HEART : Pelangi Cinta - 23 September 2008 @ Selasa. Jam 09:00 malam, selama 2 jam di Astro Kirana (Channel : 122).

No comments: